Ilmajokelainen Tommi Mäki Pohjanmaan Kokoomusnuorten puheenjohtajaksi

Pohjanmaan Kokoomusnuoret ry:n sääntömääräisessä vuosikokouksessa 31. lokakuuta Seinäjoella valittiin piirille uusi piirihallitus sekä vahvistettiin toimintalinjat vuodelle 2015. Piirin puheenjohtajaksi valittiin 22-vuotias ilmajokelainen yrittäjä Tommi Mäki. Hän on toiminut vuoden ajan piirin varapuheenjohtajana. Mäki opiskelee liiketaloutta Vaasan ammattikorkeakoulussa. Aiemmin hän on toiminut aktiivisesti myös Vaasan ammattikorkeakoulun opiskelijakunnan hallituksessa.

– Kiitän pohjalaisia kokoomusnuoria saamastani luottamuksesta ja tuesta tehtävään, vastavalittu puheenjohtaja Mäki kommentoi. – Alkava toimintavuosi tulee olemaan todella mielenkiintoinen. Eduskuntavaalit tarjoavat loistavan mahdollisuuden osallistua ja osallistaa nuoria poliittiseen keskusteluun. Monialayrittäjänä etenkin talousasiat ovat lähellä sydäntäni.

Varapuheenjohtajaksi piirikokous valitsi Ville Ojalan Seinäjoelta. Ojala on toiminut Seinäjoen paikallisyhdistyksen puheenjohtajana, Kokoomusnuorten liittohallituksen jäsenenä sekä Pohjanmaan Kokoomusnuorten piirihallituksen jäsenenä.

Pohjanmaan Kokoomusnuorten piirihallitus 2015

Ensimmäiselle piirihallituskaudelle uusina jäseninä valittiin Manolis Huuki (Kannus), Matias Juupaluoma (Seinäjoki), Esa Köykkä (Seinäjoki), Juuso Aaltonen (Vaasa), Emilia Pensar (Vaasa) sekä Otto Marttila (Seinäjoki). Piirihallituksessa jatkavat Jaakko Nyrhilä (Seinäjoki), Laura Kujala (Jalasjärvi), Jouni Miilumäki (Seinäjoki), Mimosa Pohjola (Seinäjoki), Tuomas Lahdenperä (Seinäjoki) sekä Viivi Pennala (Seinäjoki). Uuden piirihallituksen toimikausi alkaa tammikuussa. Pohjanmaan Kokoomusnuoret toimii Vaasan vaalipiirin eli kolmen maakunnan alueella.

Tiedote on julkaistu 1. marraskuuta 2014 sanomalehti Ilkassa ja Pohjalaisessa.