Kokoomus nimesi lapualaisen yrittäjän, Kai Pöntisen eurovaaliehdokkaakseen

Politiikkaan Kaitsu tutustui Lapualla Kokoomusnuorten toiminnan kautta. Ensimmäisen luottamustoimensa hän otti vastaan valtuustokaudella 1985-1989 Lapuan kulttuurilautakunnassa ja läpimeno onnistui heti Pöntisen ensimmäisissä kunnallisvaaleissa vuonna 1992. Kaitsu on istunut Lapuan kaupunginvaltuustossa vuodesta 1993 lähtien ja valtuuston ensimmäisenä varapuheenjohtajana vuodesta 2001. Etelä-Pohjanmaan liiton hallituksen varapuheenjohtajaksi Kaitsu valittiin 2008 ja maakuntavaltuuston puheenjohtajaksi 2013. Vuoden 2009 eurovaaleissa ääniä kertyi reilut 17000 ja eduskuntavaaleissa 2011 liki 2700.

Pitkän radio-, tv- ja ict-yrittäjyyden jälkeen hän on siirtynyt kulttuuri- ja matkailualoille muun muassa kesäuimala- ja jokilaivatoimintaan sekä teatterin, musiikin ja tapahtumien järjestelyjen pariin.

Pöntisellä on pitkän linjan pk-yrittäjänä ja kunnallispoliitikkona vahva käytännön kokemus ja osaaminen itsensä likoon laittamisen kuningaslajista – yrittämisestä ja yhteisten asioiden hoitamisesta.

Lisätietoa ehdokkaasta:

Kokoomus.fi