Häjyt porvarit

Pohjanmaan Kokoomusnuoret ry on Kokoomuksen Nuorten Liitto ry:n Vaasan vaalipiirin alueella toimiva piirijärjestö. Vuosi 2015 on järjestyksessään 61. toimintavuosi Pohjanmaan Kokoomusnuorille. Pohjanmaan Kokoomusnuorten ylin päättävä elin on kaksi kertaa vuodessa, syksyisin ja keväisin kokoontuva piirikokous. Piirikokouksessa piirin kokoomusnuoret valitsevat muun muassa seuraavan vuoden piirihallituksen ja vahvistavat toimintasuunnitelman.

Arvojamme ovat vapaus, vastuu ja mahdollisuuksien tasa-arvo. Toteutamme vahvasti oikeistolaista politiikkaa.

Pohjalaiseen kokoomusnuoreen tutustut niin Vaasan, Seinäjoen kuin Kokkolankin ympäristössä. Tällä hetkellä Pohjanmaalla toimivia paikallisyhdistyksiä ovat Ilmajoen, Jalasjärven, Kurikan, Laihian, Seinäjoen, Kokkolan ja Vaasan Kokoomusnuoret. Lisäksi toimintaa on muun muassa Alavudella.

Jäsenistömme on hyvin monipuolinen. Meihin kuuluu niin lukiolaisia, ammattikoululaisia, yliopisto- ja ammattikorkeakouluopiskelijoita, yrittäjiä, maatalousyrittäjiä sekä erilaisissa työtehtävissä olevia jäseniä. Ja jopa Kokoomuksen Nuorten Liiton nykyinen puheenjohtaha on lähtöisin Pohjanmaan Kokoomusnuorista.

Järjestämme monipuolista toimintaa, kuten erilaisia koulutuksia, poliittista toimintaa, tapahtumia, matkoja, saunailtoja sekä vaalitilaisuuksia. Olemme muun muassa vierailleet Olkiluodon ydinvoimalassa ja Vaasan hovioikeudessa, järjestäneet jäsenristeilyjä Tukholmaan ja Uumajaan, tavanneet ruotsalaisen sisarjärjestömme Moderata ungdomsförbundetin (MUF) toimijoita Uumajassa ja Vaasassa sekä pitäneet vuosittaisen piknikin Vauhtiajoissa Seinäjoella. Luonnollisesti osallistumme myös liiton valtakunnallisiin tapahtumiin.

Oletko aina tuntenut oikeistolaisen aatteen paloa, halua linjata poliittisista aiheista, mielenkiintoa kunnanvaltuutetuksi, harrastaa hyötyliikuntaa jakamalla vaalimateriaalia, pitää hauskaa samanhenkisessä seurassa vai onko kynäsi terävä? Lähde mukaan tutustumaan toimintaamme ja toimijoihimme – et tule pettymään!