Uusi piirihallitus valittu – laihialainen Lotta Kasi piirin puheenjohtajaksi

Julkaisuvapaa: heti

LAIHIALAINEN LOTTA KASI POHJANMAAN KOKOOMUSNUORTEN PUHEENJOHTAJAKSI

Pohjanmaan Kokoomusnuorten piirihallitus 2014
Kuvassa Juhana Holopainen, Ville Ojala, Lotta Kasi, puheenjohtaja, Tommi Mäki, varapuheenjohtaja, Mimosa Pohjola, Viivi Pennala sekä Jouni Miilumäki. Kuvasta puuttuvat Laura Kujala, Iivari Käkelä sekä Jaakko Nyrhilä.

Pohjanmaan Kokoomusnuoret ry:n sääntömääräisessä vuosikokouksessa 15.11. Seinäjoella valittiin piirille uusi piirihallitus sekä vahvistettiin toimintalinjat vuodelle 2014. Piirin puheenjohtajaksi valittiin yksimielisesti 20-vuotias laihialainen kunnanvaltuutettu Lotta Kasi. Hän on Laihian Kokoomusnuorten puheenjohtaja ja on toiminut kahden vuoden ajan piirin varapuheenjohtajana. Kasi opiskelee kauppatieteitä Vaasan yliopistossa. Aiemmin hän on toiminut aktiivisesti myös Suomen lukiolaisten liitossa.

– Kiitän pohjalaisia kokoomusnuoria saamastani luottamuksesta ja tuesta tehtävään, vastavalittu puheenjohtaja Kasi kommentoi. – Alkava toimintavuosi tulee olemaan todella mielenkiintoinen. Piirissä meillä on suunnitteilla paljon monipuolista toimintaa jäsenistöllemme ja piirin puheenjohtajana pääsen myös vaikuttamaan liiton kehitykseen. Vähintäänkin europarlamenttivaalien ja marraskuussa Seinäjoella järjestettävän Kokoomusnuorten liittokokouksen myötä töitä tulee riittämään niin minulle kuin koko piirihallitukselle.

Varapuheenjohtajaksi piirikokous äänesti Tommi Mäen Koskenkorvalta. Mäki on toiminut kuluvana vuonna Vaasan ammattikorkeakoulun opiskelijakunnan hallituksessa sekä Pohjanmaan Kokoomusnuorten piirihallituksen jäsenenä. Ensimmäiselle piirihallituskaudelle uusina jäseninä valittiin Jouni Miilumäki (Seinäjoki), Viivi Pennala (Seinäjoki) ja Mimosa Pohjola (Seinäjoki).

Piirihallituksessa jatkavat Ville Ojala (Seinäjoki), joka toimii lisäksi ensi vuoden ajan myös Kokoomuksen Nuorten Liiton liittohallituksessa sekä Jaakko Nyrhilä (Lapua), Juhana Holopainen (Vaasa), Laura Kujala (Teuva) ja Iivari Käkelä (Vaasa). Uuden piirihallituksen toimikausi alkaa tammikuussa. Pohjanmaan Kokoomusnuoret toimii Vaasan vaalipiirin eli kolmen maakunnan. Vuosi 2014 on Pohjanmaan Kokoomusnuorten 60. toimintavuosi. Toimintavuoden yleisenä tavoitteena on porvarillisten arvojen korostaminen kaikessa toiminnassa.

Vuoden 2014 päätapahtumat
– Pohjanmaan Kokoomusnuorten 60-vuotisjuhla Seinäjoella 17. toukokuuta
– Kokoomuksen Nuorten Liiton 81. liittokokous Seinäjoella marraskuussa

Lotta Kasi
puheenjohtaja 2014
0400–200 468
lottakasi@hotmail.com

Anna-Riikka Valli
järjestösihteeri
045–168 4779
anna-riikka.valli@kokoomusnuoret.fi

pohjanmaankokoomusnuoret.fi

>> Ladattava tiedote

Piirikokousvalinnoista uutisoitu 16. marraskuuta sanomalehti Ilkassa ja Pohjalaisessa.