Visa Kananoja Pohjanmaan Kokoomusnuorten puheenjohtajaksi

Pohjanmaan Kokoomusnuoret ry:n piirikokous valitsi 12.10. Ilmajoella piirihallituksen kalenterivuodelle 2012. Puheenjohtajaksi valittiin 23-vuotias jalasjärveläinen Visa Kananoja, joka on toiminut aikaisemmin useamman vuoden piirihallituksen jäsenenä sekä vaikuttaa kuluvana vuonna Kokoomuksen Nuorten Liitto ry:n (KNL) liittohallitukseen vastuualueenaan oikeuspolitiikka. Kananoja seuraa tehtävässään KNL:n pääsihteeriksi siirtynyttä Anssi Murtosta, ja aloittaa tehtävässään poikkeuksellisesti välittömästi valintansa jälkeen. ”Vuosi 2012 on ennen kaikkea vaalivuosi. Alkuvuotta värittää työ Sauli Niinistön presidentinvaalikampanjan eteen”, Kananoja toteaa ensi vuoden painopisteistä, ja jatkaa, ”kun puolestaan loppuvuoden toiminnan tavoitteena on nuorten kuntavaaliehdokkaiden innostaminen ja tukeminen.”

Varapuheenjohtajaksi piirikokous valitsi laihialaisen Lotta Kasin. Hallituksen kahdeksan muuta jäsentä ovat Jenni Rinta-Koski (Seinäjoki), Jaakko Nyrhilä (Lapua), Pauliina Seppälä (Vaasa), Juhana Holopainen (Vaasa), Juha Keto (Laihia), Laura Kujala (Teuva), Iivari Käkelä (Vaasa) sekä Tuomas Lahdenperä (Seinäjoki). Pohjanmaan Kokoomusnuoret toimii Vaasan vaalipiirin eli kolmen maakunnan alueella. Vaalitoiminnan lisäksi vuonna 2012 tavoitteena on nuorten poliittinen aktivoiminen ja kiinnostuksen herättäminen demokraattiseen vaikuttamisen mahdollisuuksiin – sekä ennen kaikkea kokoomusnuorten kantavien arvojen korostaminen kaikessa toiminnassa.

Lisätietoja:

Visa Kananoja